5 ćwiczeń, które zajmą Ci mniej niż 5 minut (a przyniosą efekty!)

Marta Hennig

Siedzący tryb życia dotyczy prawie każdego z nas. Praca przy biurku może być satysfakcjonująca, ale jest też powodem, dla którego z roku na rok nasze ciała są coraz mniej sprawne i zdrowe.

Warto więc na chwilę się zatrzymać – także w trakcie zwykłej przerwy w pracy – i przez chwilę poruszać, żeby zniwelować negatywne skutki siedzenia. Jak? Wystarczy 5 minut i 5 ćwiczeń. Oto zestaw ruchów, który będzie idealny dla każdej osoby mającej mało czasu – i dużo siedzenia w życiu.

Dołącz do wyzwania MultiSport „Bądź FIT w 7 krokach” i otrzymaj 7 darmowych lekcji prosto na Twoją skrzynkę e-mail!

ZAPISZ SIĘ

Przysiad z odwodzeniem nogi w bok

Przysiad znasz, ale o co chodzi z tym odwodzeniem?

ĆWICZENIE:

Tak naprawdę to ćwiczenie to zmodyfikowana wersja tego znanego ruchu: najpierw schodzimy na dół, wykonując przysiad, a następnie wracając jednocześnie odwodzimy nogę do boku, po czym wracamy i odstawiamy stopę na miejsce, zaczynając wszystko od początku.

Wykonaj 2 serie po 25 sekund.

Taka wersja przysiadu dzięki uniesieniu nogi zaangażuje mocniej pośladki – a to bardzo istotne, ponieważ to właśnie mięśnie pośladkowe cierpią najbardziej przez siedzący tryb życia, rozleniwiając się, rozluźniając i słabnąc. Warto więc zwracać na nie uwagę w trakcie normalnych treningów, jak i w trakcie krótkich rozruchów podczas przerwy w pracy.