Jak wrócić do treningów po przerwie?

Dowiedz się, jak znaleźć motywację do ćwiczeń!

Wakacje to czas, gdy wiele osób zawiesza uprawianie sportu. Wysokie temperatury skłaniają nas bardziej do odpoczynku niż do chodzenia na siłownię. Tracimy również regularność w treningach - z powodu wyjazdów i urlopów. Kiedy jednak nadchodzi jesień, znów pojawia się potrzeba, by zacząć ćwiczyć – bo ciało pamięta i domaga się tego. Jak wrócić do aktywności po kilku tygodniach przerwy?

Postaw sobie cel

Czy poprzez aktywność fizyczną chcesz schudnąć? Popracować nad mięśniami? Zwiększyć swoją siłę, wydolność? Bez względu na to, jakie są motywacje, nie zaczynaj zbyt gwałtownie. Małymi krokami osiągniesz wszystko, ale zajmie to na pewno więcej niż trzy miesiące. Jeżeli masz wątpliwości, jak się do tego zabrać, skorzystaj z wiedzy i doświadczenia trenera personalnego.

Pamiętaj, że sport to nie tylko ciało

Utrzymanie motywacji w treningach nie zawsze jest łatwe. Być może pomoże ci świadomość, że aktywność fizyczna służy nie tylko twojemu ciału, ale ma również znaczący wpływ na twoje samopoczucie. Udowodniono naukowo, że sport wspiera zdrowie psychiczne i pomaga walczyć z przewlekłym stresem. A to oznacza, że warto ćwiczyć i to jak najczęściej!

Dopasuj aktywność do siebie

Być może powrót do sportu, który cię nie kręci wcale nie jest dobrym pomysłem. Nie znosisz siłowni? W takim razie wybierz się na basen, zapisz się na zajęcia z tańca, albo spróbuj wspinaczki. Ćwiczenia mają dawać ci frajdę, być czasem tylko dla ciebie! Ucz się i rozwijaj poprzez sport, a zobaczysz, że cały rok będziesz ćwiczyć z zaangażowaniem.

Zastanów się także, czy wolisz samodzielną pracę, pracę w grupie, czy z trenerem?

Sport daje ci szansę na odpoczynek

Masz wyrzuty, że oglądasz serial i leżysz na kanapie? Jeżeli regularnie ćwiczysz, nie musisz się o to martwić. Regularna aktywność sprawia, że potrzebujesz regeneracji. Wręcz musisz o nią zadbać, bo nie jesteś zawodowym sportowcem. Czyli - serial i kanapa jednak są czasem zalecane!

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o bezpiecznym powrocie do treningów – posłuchaj rozmowy z trenerem Piotrem Galusem.

W podcaście „MultiSport. Co Cię rusza” usłyszysz między innymi:

  • Co da ci motywację do ćwiczeń
  • Jak zacząć trenować po przerwie
  • Jakie stawiać sobie cele?
  • Dlaczego warto dopasować trening do swoich upodobań i możliwości
IMG-20200731-WA0003.jpg
SPORT     ·   01.01.1970
IMG-20200731-WA0003.jpg
Powrót do aktywności po przerwie. Rozmowa z trenerem Piotrem Galusem

Jak rozsądnie rozpocząć aktywność po dłuższej przerwie? Jakie ćwiczenia sprawdzą się najlepiej? Dlaczego potrzebujemy planu treningowego? Posłuchaj rozmowy z trenerem Piotrem Galusem i zmotywuj się do ćwiczeń tej jesieni.

Słuchaj również na: