Co zmienić w diecie na wiosnę?

Dni ciągną się jakoś ospale, a perspektywa energetyzującej, słonecznej pogody wydaje się niemiłosiernie oddalać? Niestety, na polską pogodę nie mamy wpływu, ale możemy wybudzić swój organizm ze snu zimowego z pomocą odpowiednich zmian w diecie. Od czego zacząć?

Diana Szumilas

1. Skończ z przegładzaniem się.

Z własnej praktyki widzę, że regularność jedzenia to jeden z najważniejszych czynników wpływających na nasze poczucie energii w ciągu całego dnia. Wyobraź sobie taką sytuację: jesz rano śniadanie, później wpadasz w wir dnia, podczas którego może uda Ci się coś przekąsić, a może nie. Po południu wracasz do domu i głód zżera Cię już od środka, więc szykujesz szybką kolację. Jak zwykle zjesz trochę za dużo i czujesz się ciężko, a mimo to i tak pół godziny później przeczesujesz szafki w poszukiwaniu czegoś słodkiego. Zaraz później siadasz na kanapie i masz wrażenie, że nie masz siły na nic więcej, a na zegarze wybiła dopiero 19.00.

Brzmi znajomo? Nic dziwnego, zwłaszcza, że takie zachowanie organizmu wynika z jego fizjologii i szalonej huśtawki poziomu glukozy we krwi, którą fundujesz przy okazji przegłodzenia się i następującego po nim obfitego posiłku. Jak więc jeść? Nie, niekoniecznie pięć małych posiłków dziennie. Po prostu postaraj się jeść dania o podobnej wielkości przez cały dzień i nie dopuszczaj do silnego uczucia głodu. Zanim zbudujesz taki nawyk, możesz pilnować, żeby odstępy pomiędzy kolejnymi posiłkami wynosiły około 4 godzin.