Plan ćwiczeń, harmonogram treningów, plan treningowy – niezależnie od nazwy, chodzi po prostu o odpowiednie rozmieszczenie aktywności w ciągu tygodnia. Nie ma znaczenia, czy jesteś osobą początkującą, czy zaawansowaną – plan warto mieć! Dlaczego?

Zmotywujesz się!

Rozpisując plan ćwiczeń i przypisując odpowiednie dni do danej aktywności, zadbasz o swoją motywację i regularność treningów. Gotowy harmonogram pozwala Ci trzymać się pewnych założonych ram.

Urozmaicisz ćwiczenia

Bardzo często ćwicząc spontanicznie, ograniczamy się do jednej aktywności, która wychodzi nam najlepiej – to błąd! Warto urozmaicać swoje ćwiczenia, żeby rozwijać ciało ogólnorozwojowo.

Na przykład biegacze powinni zadbać o trening wzmacniający, osoby trenujące fitness muszą pamiętać o rozciąganiu, a osoby trenujące siłowo – o wysiłku cardio czy mobilizacji.

Marta Hennig

Marta Hennig

Trenerka przygotowania motorycznego, certyfikowana trenerka personalna i instruktorka fitness, absolwentka AWF we Wrocławiu, lekkoatletka, autorka książki „Codziennie Fit”. Zdobywczyni tytułu Next Fitness Star 2017, w konkursie organizowanym przez Women’s Health.