Myślisz o wprowadzeniu do swojego planu treningowego ćwiczeń siłowych, ale nie wiesz, jak zacząć? Spokojnie! Trening siłowy jest dla wszystkich.:)

Większość z nas decydując się na ćwiczenia, zazwyczaj wybiera zajęcia pilates, aerobik, zumbę czy bieganie, ponieważ istnieje przeświadczenie, że trening siłowy jest zarezerwowany dla mężczyzn, a wykonując go nasza sylwetka będzie przypominać „Schwarzenegger”". Nic bardziej mylnego! – mówi trenerka personalna Sylwia Krysta  – Trening siłowy to najszybsza droga do zbudowania pięknej, kobiecej sylwetki. Ujędrnione ciało, kształtne pośladki, szybszy metabolizm, równowaga gospodarki hormonalnej, ochrona przed osteoporozą czy spowolnienie procesu starzenia się – to tylko część korzyści z treningu siłowego.

Czy wiesz, że z kartą MultiSport możesz korzystać z konsultacji video z trenerem lub dietetykiem? Zapisz się już dziś!

Trening siłowy od podstaw

Każdy trening rozpoczynaj od rozgrzewki, by podnieść tętno i rozruszać stawy oraz mięśnie.  Możesz skorzystać z rowerka lub bieżni albo wykonać serię podskoków na skakance. Jeśli wybierzesz rozgrzewkę na maszynach, zacznij w spokojnym tempie, nie podnosząc tętna zbyt szybko.

Ćwiczenia na płaski brzuch, jędrne pośladki i uda

Pracując nad wyglądem pośladków, wprowadź przysiady do planu  treningowego. Jeżeli dopiero zaczynasz, wykonuj przysiady z hantelkami, a z czasem zastąp je sztangą lub kettlbell.

Pamiętaj o poprawnym położeniu kolan. Nie pozwól, by kolana wystawały do przodu i nie tworzyły pionowej osi z piętami. Nogi ustaw szerzej niż w standardowym przysiadzie, ze stopami skierowanymi lekko na zewnątrz.