Brzmi niepoważnie? Wcale nie! Jej wysokość trampolina już dawno awansowała z ogródkowej rozrywki dla dzieci na prawdziwą gwiazdę treningów cardio dla każdego, nawet rasowych sportowców. Jeśli chcesz poczuć pod stopami jej potencjał, koniecznie wybierz się do profesjonalnego parku trampolin – ale najpierw przeczytaj, dlaczego warto i jak się przygotować do skoku na taki park.

Zalety treningu na trampolinie

Parki trampolin zyskują coraz większą popularność – i nic dziwnego, bo to obiekty zapewniające chyba najbardziej zabawną formę aktywności sportowej. To prawdziwe centra rodzinnej rozrywki, ale też świetne miejsca na intensywny i nieszablonowy trening aerobowy, który może stosować w zasadzie każdy, niezależnie od posiadanej formy fizycznej i sportowych umiejętności.

Co, oprócz świetnej zabawy, dadzą Ci treningi na trampolinie?

  • Popracujesz nad wymarzoną sylwetką – zaledwie 10 minut skoków pozwala spalić mniej więcej tyle kalorii, ile półgodzinna jazda na rowerze.
  • Poćwiczysz koncentrację, koordynację i równowagę – niestabilne podłoże sprawia, że odruchowo kontrolujesz środek ciężkości, mózg koncentruje się na utrzymaniu równowagi, a Ty zyskujesz większą świadomość ciała. 
  • Wzmocnisz układ kostny  – gdyby przysłowiowa kózka skakała, ale na trampolinie,  być może uniknęłaby złamania nóżki, bo taki trening wpływa też na gęstość kości.
  • Poprawisz metabolizm – intensywny wysiłek na trampolinach wpływa na tempo przemiany materii, dzięki czemu Twój organizm lepiej przyswaja składniki odżywcze z diety.

A dodatkowo: oderwiesz się od codzienności, wyskaczesz stresy, urozmaicisz swoje treningi albo aktywnie i wesoło spędzisz czas z bliskimi – dobrze brzmi, prawda?