Latem do głowy mogą przychodzić Ci przeróżne pomysły na to, jak zrzucić nadprogramowe kilogramy. Jeden dziwniejszy od drugiego, ale kto by się tym przejmował – cel zdaje się uświęcać środki, a im bardziej złożona strategia, tym bardziej prawdopodobne wydaje się osiągnięcie sukcesu.

Zanim jednak opracujesz kolejny plan działania, który tym razem ma sprawić, że NAPRAWDĘ schudniesz i NAPRAWDĘ na zawsze zmienisz swoje nawyki, przeczytaj, jak zdecydowanie się nie odchudzać.

Kaloryczność poniżej Podstawowej Przemiany Materii

Wizja szybkich efektów i łatwej utraty kilogramów jest kusząca, a w połączeniu z wysoką motywacją może stanowić mieszankę wybuchową. Często wydaje się nam, że lepiej przemęczyć się przez kilka tygodni na bardzo rygorystycznej diecie, niż pracować na zadowalające efekty przez dłuższy czas.

I może nawet byłoby to uzasadnione, gdyby nie fakt, że dieta redukcyjna poniżej Podstawowej Przemiany Materii, jest dietą głodową – niewystarczającą nawet na pokrycie zapotrzebowania na energię narządów, mięśni i całego organizmu. Jeśli nie zniechęca Cię perspektywa pogorszenia stanu zdrowia, zainteresuj się efektem jojo, z którym boryka się niemal każda osoba mająca za sobą dietę o zbyt niskiej kaloryczności (za sprawą obniżonego metabolizmu, czyli przemiany materii).

Monika Ciesielska Dietetyczka, autorka kursu „Korepetycje z odchudzania”, blogerka. Na www.drlifestyle.pl promuje zdrowe podejście do zdrowego stylu życia oraz ideę pozytywnego odchudzania bez zakazów i nakazów.