To żadne cuda na kiju... To oficjalna dyscyplina sportowa i zarazem wyrafinowany fitness z artystycznym sznytem. Taniec na rurze łączy elementy gimnastyki, akrobatyki i nieszablonowy trening siłowy. Chcesz spróbować? Koniecznie przeczytaj tekst, w którym drążymy temat ćwiczeń z wykorzystaniem pionowego drążka.

Pole dance – dlaczego warto go trenować?

Powszechne skojarzenia z erotyką sprawiały, że pole dance długo pozostawał w cieniu innych gimnastycznych aktywności. W poczet dyscyplin sportowych został wpisany dopiero w 2017 roku, chociaż tradycja tanecznej akrobatyki przy użyciu pionowego słupa (początkowo drewnianego) sięga nawet kilka wieków wstecz. Na szczęście potencjał tego sportu wyparł stereotypy i obecnie taniec na rurze to jedna z najmodniejszych, najbardziej spektakularnych i angażujących form aktywności fizycznej. Aktywności – co warto podkreślić – absolutnie dla każdego: nie tylko dla kobiet w każdym wieku (poza ciężarnymi), ale też dla mężczyzn czy nawet dzieci. Na zajęcia taneczne tego typu może uczęszczać każdy, komu zależy na poprawieniu ogólnej sprawności, wytrzymałości, koordynacji i świadomości ciała.

Ćwiczenia gimnastyczne przy użyciu pionowego drążka to:

  • wysiłek angażujący ponad 90% mięśni całego ciała, od nadgarstków, przez barki i pośladki, aż po kostki i stopy;
  • sposób na wyrzeźbienie sylwetki, poprawienie jej gibkości i elastyczności;
  • intensywne spalanie kalorii już na poziomie podstawowym (nawet 500 kcal podczas 1 treningu);
  • praca nad równowagą, a także płynnością i gracją ruchów;
  • nauka samoakceptacji, pokonywania ograniczeń i panowania nad stresem;
  • świetna zabawa w artystyczno-sportowym stylu!