Poznaj endorfiny, czyli najbardziej pozytywne hormony ze wszystkich krążących po naszym organizmie, potrafiące uszczęśliwić każdego bez wyjątku! To związki chemiczne produkowane w mózgu i w rdzeniu kręgowym, nie bez powodu okrzyknięte mianem „wewnętrznej morfiny”. Uśmierzają ból, przynoszą odprężenie, radość i zadowolenie z siebie. Zdradzamy, jak podkręcić dobry nastrój na dłużej i jak skutecznie wpłynąć na dobrostan psychiczny z treningowymi endorfinami w parze.

Wybierz aktywność w sam raz dla Ciebie

Zdarza Ci się mówić aktywności fizycznej zdecydowane „nie”? Zdecydowanie nie warto. Wysiłek fizyczny pozwala uwolnić najwięcej endorfin i to w dodatku nie tylko w czasie trwania aktywności fizycznej, ale i po jej zakończeniu. Jak w takim razie zagwarantować sobie regularny przypływ endorfin? Postaw na aktywność, która nie jest dla Ciebie przykrym obowiązkiem, tylko prawdziwą przyjemnością.

Lubisz poczuć szybsze bicie serca? Wybierz zumbę, cross trening, indoor cycling albo zajęcia fitness. Jeśli dodatkowo chcesz poczuć przyjemną nutkę adrenaliny, spróbuj sztuk walki lub zmierz się na ściance wspinaczkowej.
 

A może jesteś w gronie tych, którzy preferują umiarkowaną aktywność fizyczną? Jeśli tak, zdecyduj się na zajęcia jogi, pilates, aqua aerobic czy basen.