Planujesz wejść z impetem w wiosenny sezon treningowy? A może trenujesz regularnie, ale nie masz pewności, czy dobrze wykonujesz ćwiczenia? Skup się na rozgrzewce – to właśnie ona powinna być najważniejszą częścią każdego treningu, niezależnie od tego, jak długo już trenujesz i ile czasu masz na dany trening.

1.    Zacznij od pobudzenia całego ciała

Jeśli chcesz, aby Twój trening był efektywny, musisz najpierw rozgrzać całe ciało. Mięśnie, ścięgna i stawy potrzebują odpowiedniego przygotowania, by zaktywizować się do intensywnej pracy i wytrzymać ewentualne przeciążenia. Rozgrzej każdą część swojego ciała – dosłownie! Wykonaj wypady nóg, wymachy rąk, skręty tułowia, krążenia głowy, rozgrzej nadgarstki i kolana. Poprawisz w ten sposób elastyczność i ukrwienie ciała, podniesiesz jego temperaturę i zminimalizujesz ryzyko ewentualnych urazów, a także przygotujesz organizm do długiego i intensywnego wysiłku.

Chcesz omówić swój plan treningowy z profesjonalistą? Z MultiSport i MultiLife możesz bezpłatnie skorzystać z konsultacji online z trenerem!

Sprawdź

3.    Wprowadź swój organizm na właściwe tętno

Zacznij rozgrzewkę z rozwagą, stopniowo podnosząc częstotliwość uderzeń serca.
Nie wykonuj od razu energicznych podskoków, skipów ani intensywnego truchtu. Zamiast tego przyzwyczaj powoli swoje ciało do stanu energetycznego pobudzenia.

4.    Skoncentruj się

Nie popełniaj podstawowego błędu, czyli nie bagatelizuj rozgrzewki. Wiele osób nie przywiązuje dużej wagi do składających się na nią ćwiczeń, chcąc jak najszybciej przejść do treningu właściwego. Jeśli chcesz, by rozgrzewka była skuteczna, koncentruj się na każdym pojedynczym ruchu. Pogłębiaj wykonywane ćwiczenia, zwiększając zakresy ruchu, myśl o aktywizowaniu poszczególnych mięśni, tak aby przejąć kontrolę nad swoim ciałem.