Święta Bożego Narodzenia możemy spokojnie nazwać maratonem siedzenia z bliskimi przy świątecznym stole, na którym króluje dwanaście potraw. A skoro już o nich mowa – to zapewniamy Cię, że nie masz powodu by się ich bać czy omijać szerokim łukiem. Tego dnia dieta pudełkowa może, bez wyrzutów sumienia, zejść na dalszy plan. W końcu Święta Bożego Narodzenia są tylko raz w roku, a dania świąteczne są zdecydowanie zdrowsze niż myślisz! Wzięliśmy pod lupę pięć z nich i mamy na to dowody.

Barszcz czerwony z uszkami

Tego dania chyba nie musimy nikomu przedstawiać. Barszcz czerwony z uszkami jest aromantyczny, sycący i jednocześnie bardzo lekki. Jest również bardzo zdrowy ze względu na swój główny składnik – buraki – bogate w witaminy z grupy B, witaminę C, kwas foliowy i mangan. Z tego też względu możemy nazwać go prawdziwą skarbnicą żelaza i powinien znaleźć się, w szczególności, w diecie osób zmagających się z anemią. Betaina, która nadaje intensywny kolor burakom, ochrania komórki organizmu przed szkodliwym działaniem stresu oksydacyjnego i przed jego konsekwencjami, czyli demencją i chorobami nowotworowymi.  A to wcale nie koniec dobroczynnych właściwości buraków! Te czerwono-fioletowe warzywa są silnymi przeciwutleniaczami, które zmniejszą ryzyko cukrzycy, wspierają jelita oraz odporność organizmu.