Gdybym była złośliwa, powiedziałabym: przełóż urlop. Jednak jestem tu, by Ci pomóc: przybliżę najbardziej sprawdzone sposoby na poprawienie wyglądu brzucha w krótkim czasie. Pamiętaj, że jestem tylko dietetykiem a nie czarodziejką – nie znam zaklęcia, które sprawiłoby, że w 2 tygodnie cofniesz efekty tego, na co pracowałeś przez ostatnie miesiące (a może nawet lata?). Jest jednak kilka sprawdzonych sposobów, które pomogą Ci poprawić wygląd brzucha przed urlopem.

Poniższe zalecenia mogą wydać się dość rygorystyczne, ponieważ… Takie właśnie są. Nie ma innego sposobu, by w krótkim czasie poprawić wygląd brzucha.

Jak poprawić wygląd brzucha, gdy zostało niewiele czasu?

 

Powiedzmy sobie jasno: w kilka dni nie da się zrobić cudów. Nie jest też możliwe „oczyszczenie organizmu z toksyn”, co obiecują producenci – tak modnych ostatnio – detoksów sokowych.

Pamiętaj, że większość szkodliwych substancji ostatecznie kumuluje się w tkance tłuszczowej. Dopóki się jej nie pozbędziesz, nie pozbędziesz się wszystkich toksyn. Poza tym, jeśli masz zdrowe nerki i wątrobę, gromadzenie toksyn w organizmie nie zagraża Ci w sposób szczególny – organizm wypracował świetnie działające systemy zapobiegające niebezpieczeństwom ze strony toksyn.

Dieta a wygląd brzucha

 

Problem stanowi nie tylko nadmierna kaloryczność diety. Równie destrukcyjne w skutkach (a może nawet ważniejsze) jest spożywanie produktów wysoko przetworzonych, częste picie alkoholu, nadmierne używanie w kuchni soli i cukru.

Czas na dobre wiadomości: jeśli od dawna nie zwracasz uwagi na to, co jesz, szybko zauważysz efekty po wprowadzeniu zmian. Poniżej znajdziesz podstawowe zalecenia diety oczyszczającej.

Całkowicie wyeliminuj z diety:

  • alkohol
  • papierosy
  • kawę
  • czarną herbatę
  • czerwone mięsa
  • słodycze
  • fast foody
  • białe pieczywo, makarony
  • przetwory mleczne – szczególnie jeśli cierpisz na nietolerancję laktozy
  • produkty smażone

 

Kieruj się tymi wskazówkami:

2. Niech w każdym posiłku występuje zielone warzywo.

Jeśli w Twojej diecie nie było wielu warzyw, bacznie obserwuj reakcję organizmu na wprowadzenie nowego warzywa do menu. Sam fakt zwiększonej podaży błonnika (która wynika z większej ilości warzyw w diecie) może przekładać się na dyskomfort przewodu pokarmowego. Szczególną uwagę poświęć warzywom strączkowym – wiążą się z wysokim ryzykiem wzdęć, co nie przełoży się na lepszy wygląd brzucha. Jeśli chcesz zwiększyć ilość warzyw w codziennej diecie, dołącz do wyzwania MultiSport „4 tygodnie z warzywami”.

1. Jedz posiłki o niewielkiej objętości – nie przejadaj się.

Obfite posiłki nawet u bardzo szczupłej, umięśnionej osoby mogą przełożyć się na gorszy wygląd brzucha. Oceniaj należną porcję posiłku na oko lub korzystając z tabel kalorii.

3. W ciągu dnia pij co najmniej 2 litry płynów (do wyboru):

  • napar z pokrzywy – pomoże pozbyć się nadmiaru wody podskórnej, co poprawi wygląd nie tylko brzucha, ale też nóg
  • zielona herbata
  • biała herbata
  • woda niegazowana
  • woda niegazowana z cytryną i imbirem

Do bilansu 2 litrów nie doliczasz zup, koktajli i innych napojów, która niosą za sobą jakikolwiek ładunek energetyczny. Jeśli woda jest dla Ciebie mało atrakcyjna, dodaj do niej owoce i listki świeżej mięty.

 

4. Dużo się ruszaj, jednak na czas diety oczyszczającej zrezygnuj z ciężkich treningów.

Zamiast tego zwiększ aktywność w ciągu dnia poprzez 45-minutowy spacer, energiczne sprzątanie, dojazd do pracy rowerem, spontaniczny taniec do ulubionych piosenek, skakanie na skakance lub cokolwiek innego, co nie obciąży Cię przesadnie, ale pomoże zwiększyć wydatek energetyczny.

 

Czy taka dieta odchudza?

 

Po zakończeniu diety opartej na powyższych założeniach, możesz zauważyć spadek wagi. Nie znaczy to, że jest to dobry pomysł do stosowania przez resztę życia.

Stosowanie niskokalorycznej diety długi czas (powyżej tygodnia) przyczyna się do spowolnienia metabolizmu, a w efekcie długofalowym zwiększa ryzyko efektu jojo.

 

A na zakończenie…

pamiętaj o jednym. Jeśli nie chcesz przeżywać serii wyrzeczeń przed kolejnym urlopem ani poświęcać wakacji na rozmyślanie o tym, że po raz kolejny nie udało Ci się osiągnąć wymarzonej sylwetki, zabierz się za to dziś. Zamiast w popłochu starać się o zrobienie formy na lato, skup się i przygotuj plan, który pozwoli na zbudowanie formy na lata.

 

Monika Ciesielska

Dietetyk, autorka kursu „Korepetycje z odchudzania”, blogerka. Na www.drlifestyle.pl promuje zdrowe podejście do zdrowego stylu życia oraz ideę pozytywnego odchudzania bez zakazów i nakazów.

Phone

Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Dowiedz się więcej