Weź udział w jesiennej odsłonie wyzwania

Gotowana brukselka wmuszana przez przedszkolankę, bezsmakowy szpinak będący bazą fit‑przepisu, który po raz kolejny nie wyszedł, zielone koktajle udające desery… Można by długo wymieniać przyczyny, które odzierają jedzenie warzyw z przyjemności. Nasz cel jest prosty: chcemy ją przywrócić!

Uwaga! Nawet, jeśli uczestniczyłeś/aś w poprzedniej edycji wyzwania, warto zapisać się jeszcze raz! Mamy dla Ciebie jeszcze więcej warzyw, nowe przepisy i artykuły. Spróbujesz?

ZASADY WYZWANIA

 

Przez kolejne cztery tygodnie na swoją skrzynkę mailową będziesz dostawać gotowe jadłospisy i wskazówki, które pomogą Ci w zwiększeniu ilości warzyw w diecie.

Po zapisaniu się do wyzwania, otrzymasz od nas gotowy jadłospis na cały tydzień wraz z listą zakupów (wszystkie produkty znajdziesz w zwykłych sklepach). W kolejnym tygodniu otrzymasz jadłospis na następne siedem dni i tak przez miesiąc.

Dodatkowo, raz w tygodniu spodziewaj się krótkich, merytorycznych poradników:

  • Warzywny „zły PR” – dlaczego tak wiele osób nie lubi warzyw i jak to zmienić?
  • 8 sposobów na jedzenie warzyw – jak zwiększyć ilość warzyw w codziennej diecie?
  • Warzywa, których nie doceniamy – na pobliskim bazarku znajdziesz prawdziwe superfoods!
  • Dlaczego warto polubić kiszonki – w ostatnim artykule poznasz zalety kiszenia warzyw.

Wiadomości otrzymywać będziesz od nas dwa razy w tygodniu – jedną z jadłospisem, drugą z poradnikiem. Będziemy wspierać Cię w drodze do zdrow(sz)ego stylu życia!

 

ZAŁOŻENIA JADŁOSPISÓW

  • Duża ilość sezonowych warzyw w diecie, która przekłada się na wysoką zawartość błonnika – średnio 40 gramów dziennie, co według WHO jest ilością ochraniającą przed zachorowaniem na raka jelita grubego, rozwojem chorób cywilizacyjnych i otyłości.
  • Jadłospisy przewidziane na 1800 kcal, co będzie odpowiednią wartością diety redukcyjnej, np. dla kobiety wykonującej pracę siedzącą, robiącą co najmniej 5000 kroków w ciągu dnia i spędzającej aktywnie 60 minut w ciągu dnia.
  • Niektóre jadłospisy będą charakteryzować się większą powtarzalnością posiłków – oceń, czy łatwiej korzysta Ci się z diety zakładającej urozmaicone posiłki, czy może wolisz gotować rzadziej, jedząc te same dania w różnych odsłonach? Potraktuj to jako eksperyment, z którego wyciągniesz wnioski na przyszłość.
  • Stosunek kwasów omega-3 do omega-6 wynosi 1:5, co nie tylko jest zgodne z rekomendacjami rozmaitych towarzystw związanych ze zdrowym odżywianiem i profilaktyką chorób sercowo naczyniowych, ale w praktyce przyczynia się do obniżenia stanów zapalnych w organizmie (i zapobiega tworzenia nowych). Właśnie dlatego w jadłospisie jest tak dużo ryb. Jeśli zamierzasz je wykluczyć z jadłospisu, koniecznie suplementuj tran bogaty w kwasy omega-3 (EPA i DHA).

JAK KORZYSTAĆ Z JADŁOSPISÓW?

  • Jeśli kaloryczność diety jest zbyt wysoka lub zbyt niska, posiłkuj się tabelami kalorii, by zindywidualizować jadłospis.
  • Jadłospisy są bogate w warzywa, również w surowej formie, co znacznie zwiększa ilość błonnika w diecie – pamiętaj o spożywaniu odpowiedniej ilości płynów, by zapobiec zaparciom.
  • Do każdego jadłospisu dołączona jest lista zakupów.Robiąc zakupy, sugeruj się w pierwszej kolejności gramaturą potraw, a określenia w postaci liczby opakowań traktuj poglądowo (różnią się w zależności od producenta).
  • Czy można stosować zamienniki? Oczywiście! Nie oczekuj, że uniwersalna dieta spełni Twoje wszystkie potrzeby i wpisze się w kulinarne upodobania. Zamiast tego potraktuj nasz jadłospis jako wskazówkę i znajdź kompromis między Twoimi smakami a zdrowym odżywianiem.

 

WCHODZISZ W TO?

 

Przez najbliższe cztery tygodnie dostaniesz wszystko, co potrzebne, by zacząć odżywiać się bardziej świadomie i zdrowiej – ze zwiększoną ilością warzyw w diecie. Jednak nasze najszczersze chęci, to za mało. Potrzebujemy Twojego zaangażowania. Spróbuj i zobacz co się stanie!

Phone

Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Dowiedz się więcej