30 dni bez cukru

Jeśli tu jesteś, prawdopodobnie masz mniejszy lub większy problem ze skutecznym odzwyczajeniem się od dużej ilości cukru w diecie i chcesz się z nim raz na zawsze uporać. Dobry adres! Przez najbliższe 30 dni będziemy budować w Tobie świadomość czym jest cukier, jakie są jego rodzaje, gdzie można je znaleźć i jak oddziałują one na nasze zdrowie.

ZASADY WYZWANIA

Po zapisaniu się na wyzwanie, codziennie (przez miesiąc) będziemy przesyłać Ci na skrzynkę mailową jeden niedługi tekst merytoryczny oraz przepis na przekąskę bez dodatku cukru.

Artykuły będą poruszać różnorodne tematy, podzielone na pięć kategorii:

  • wstęp,
  • praktyczne wskazówki,
  • zamienniki cukru,
  • cukier a wysiłek fizyczny,
  • wpływ cukru na zdrowie.

Przepisy będą zarówno wytrawne, jak i naturalnie słodkie – nie chcemy całkowicie pozbawić Cię słodyczy w życiu! Naszym celem jest przede wszystkim zachęcenie Cię do zmiany rafinowanego, bezwartościowego cukru na owoce, orzechy, gorzką czekoladę i inne prozdrowotne przekąski.

Uważamy, że w kwestii cukru nie ma możliwości wykluczenia go z diety całkowicie, ponieważ naturalne cukry zawarte są w wielu niezbędnych produktach takich jak nabiał, owoce i niektóre warzywa. Skupimy się na największym wrogu, czyli cukrze dodanym oraz zatroszczymy się, aby całkowita ilość spożywanego cukru nie przekraczała norm określonych przez WHO.

Nie wierzysz? W takim razie wykonaj test. Obierz mandarynkę, podziel ją na połowę. Zjedz pierwszą część i skup się na tym, jak smakuje. Później weź do ust pół łyżeczki cukru i pozwól, aby Twoje kubki smakowe poczuły jego słodycz. Teraz zjedz drugą połowę mandarynki. I jak? Prawda, że cukier zmienia postrzeganie smaków? Możesz wierzyć albo nie, ale po miesiącu naszego wyzwania nawet zupa ogórkowa i sos pomidorowy będą Ci smakować bardziej niż dotychczas. Przekonaj się!

 

 

CZEGO MOŻESZ SIĘ SPODZIEWAĆ?

Być może na początku owocowy koktajl albo banany w gorzkiej czekoladzie nie będą smakować Ci tak samo, jak sklepowe lody i batoniki z karmelem, ale nie martw się! Organizm to cudowna maszyna, która potrafi zaadaptować się do niemal każdych warunków. Po około dwóch tygodniach unikania bardzo słodkich rzeczy zaczniesz odczuwać smaki zupełnie inaczej niż dotychczas.

PAMIĘTAJ!

Nie chcemy doprowadzić Twojego organizmu do efektu odstawienia, drgawek i zawrotów głowy, a jedynie zmotywować Cię do ograniczenia ilości cukru do takiej wartości, aby nie zagrażał Twojemu zdrowiu i dobremu samopoczuciu. Spróbujesz?

Phone

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Kontynuując wizytę na stronie wyrażasz zgodę na postanowienia naszej Polityki odnośnie plików cookies. Dowiedz się więcej